Shieldmaid ökade köpvolymen med

186%

Om Shieldmaid

Shieldmaid är ett svenskt smyckesmärke som präglas av stilren nordisk design med budskapet att våga tro på sig själv och följa sina drömmar. Shieldmaid ville hitta en ny säljkanal och börja mäta sin annonsering istället för att enbart satsa på PR och traditionella medier. Shieldmaid anlitade Gravel för att sköta den digitala annonseringen. Efter ett par veckors annonsering kom Gravel med idén att skapa ett tidsbegränsat erbjudande för att öka försäljningen. Efter två veckors kampanjperiod hade försäljningen ökat med 186%!

Jag är supernöjd med det arbete som Gravel gör för Shieldmaid. De är lyhörda för våra behov, kunniga inom sitt område och väldigt resultatinriktade. Samarbetet med Gravel har verkligen lyft vår digitala marknadsföring och försäljning till en helt ny nivå.

Anna OdebäckGrundare och designer på Shieldmaid

Om Shieldmaid

Shieldmaid är ett svenskt smyckesmärke som präglas av stilren nordisk design med budskapet att våga tro på sig själv och följa sina drömmar. Shieldmaid anlitade Gravel för att sköta den digitala annonseringen. Efter ett par veckors annonsering kom Gravel med idén att skapa ett tidsbegränsat erbjudande för att öka försäljningen. Efter två veckors kampanjperiod hade försäljningen ökat med 186%!

Jag är supernöjd med det arbete som Gravel gör för Shieldmaid. De är lyhörda för våra behov, kunniga inom sitt område och väldigt resultatinriktade. Samarbetet med Gravel har verkligen lyft vår digitala marknadsföring och försäljning till en helt ny nivå.

Anna OdebäckGrundare och Designer på Shieldmaid

Målsättning > strategi


MÅL: Konvertera nya kunder

> STRATEGI: Annonser riktade endast mot lookalikes och utesluta existerande kunddatabas från målgruppen.


MÅL: Öka köpvolym och ROAS

> STRATEGI: Tidsbegränsat erbjudande för att få kunder att agera snabbt. Optimering och tydlig call to action.


MÅL: Sprida Shieldmaids vision

> STRATEGI: Inspirerande copy med storytelling.


Resultat

Köpvolym ökade med:

186%

CPO minskade med:

-58%

ROAS ökade med:

203%