Så genererades över

30000

Interaktioner på sociala medier

Om Pon-Cat

Pon-Cat har i stor utsträckning jobbat med traditionella medier tidigare, men i deras arbete att vrida mot ett mer digitalt fokus så kom Gravel in i bilden. För den här specifika kampanjen var målet att skapa ett större engagemang, samla data om målgruppen och öka antalet följare till Facebooksidan. Utöver detta var målet att skapa ett mervärde för målgruppen, lyfta in teknologiska inslag kring maskinerna och generera leads. Därför byggdes ett digitalt spel – som totalt spelades 33 000 gånger!

Vi jobbade med Gravel med en kampanj för att rikta mer fokus digitalt och mer konkret på Facebook, snarare än traditionella kanaler som vi jobbat mycket med tidigare. Vi ville skapa engagemang och lyfta upp värdet i Cat-maskiner, och framförallt dess teknologi, på ett roligt och lättillgängligt sätt hos målgruppen. Slutprodukten blev Cat-spelet som togs fram för just Facebook, och resultat blev lyckat. Det blev ett stort engagemang under kampanjtiden av kunder/maskinintresserade samtidigt som vi hade en väldigt bra och konstruktiv dialog med Gravel under hela kampanjen, vilket var kanon!

Joakim LundbergMarketing Coordinator på Pon Equipment AB

Om Pon-Cat

Pon-Cat har i stor utsträckning jobbat med traditionella medier tidigare, men i deras arbete att vrida mot ett mer digitalt fokus så kom Gravel in i bilden. För den här specifika kampanjen var målet att skapa ett större engagemang, samla data om målgruppen och öka antalet följare till Facebooksidan. Utöver detta var målet att skapa ett mervärde för målgruppen, lyfta in teknologiska inslag kring maskinerna och generera leads. Därför byggdes ett digitalt spel – som totalt spelades 33 000 gånger!

Vi jobbade med Gravel med en kampanj för att rikta mer fokus digitalt och mer konkret på Facebook, snarare än traditionella kanaler som vi jobbat mycket med tidigare. Vi ville skapa engagemang och lyfta upp värdet i Cat-maskiner, och framförallt dess teknologi, på ett roligt och lättillgängligt sätt hos målgruppen. Slutprodukten blev Cat-spelet som togs fram för just Facebook, och resultat blev lyckat. Det blev ett stort engagemang under kampanjtiden av kunder/maskinintresserade samtidigt som vi hade en väldigt bra och konstruktiv dialog med Gravel under hela kampanjen, vilket var kanon!

Joakim LundbergMarketing Coordinator på Pon Equipment AB

Målsättning > strategi


MÅL: SKAPA STARKARE NÄRVARO PÅ SOCIALA MEDIER

> STRATEGI: Målgruppsanpassad kampanj på Facebook.


MÅL: Driva engagemang med befintliga och potentiella kunder

> STRATEGI: Interaktivt spel med Cat-maskiner.


MÅL: Öka antalet följare på Facebooksidan

> STRATEGI: Retargeting med gilla-kampanj mot de som spelat.


Resultat

Antal spelande:

30000

Interaktioner:

30000

Antal Gilla på Facebook:

+48%