SÅ NÅDDE PODME

1,600,000

UNIKA PERSONER

Om PodMe

PodMe har som vision att berika människors vardag genom att ta podcastunderhållningen till sin fulla potential och vill hjälpa kreatörer att förverkliga drömmar och skapa podcasts av hög kvalitet som väcker känslor. PodMe utbildar och trollbinder alla som älskar en bra story.

Gravel anlitades för att öka räckvidden och antal prenumeranter. Gravel använde sig av Facebook som annonseringsplattform för att öka räckvidden och antalet prenumeranter. Vi nådde totalt 1,600,000 unika personer. Det fina samarbetet mellan Gravel och PodMe löpte under 2018-2021.

Om PodMe

PodMe har som vision att berika människors vardag genom att ta podcastunderhållningen till sin fulla potential och vill hjälpa kreatörer att förverkliga drömmar och skapa podcasts av hög kvalitet som väcker känslor. PodMe utbildar och trollbinder alla som älskar en bra story.

Gravel anlitades för att öka räckvidden och antal prenumeranter. Gravel använde sig av Facebook som annonseringsplattform för att öka räckvidden och antalet prenumeranter. Vi nådde totalt 1,600,000 unika personer. Det fina samarbetet mellan Gravel och PodMe löpte under 2018-2021.

Målsättning > strategi


MÅL: ÖKA RÄCKVIDD OCH KONVERTERA NYA PRENUMERANTER

> STRATEGI: Annonser riktade till personer i Sverige och Norge med intressen inom podcasts, ljudböcker, m.m. samt mot lookalikes och retargeting på besökare på sociala medier och hemsida.


MÅL: Konvertera prenumeranter till ett så lågt CPL som möjligt

> STRATEGI: Optimering och A/B testing av målgrupper och av annonser med olika innehåll.


Resultat

Räckvidd:

1,600,000ST