13,355,855
visningar och en cpm på 18 kr livstid
Om Ljusgårda
Ljusgårda odlar svensk sallad med gott samvete, hela året runt. När Ljusgårda ville ha hjälp med att skapa varumärkeskännedom så anlitade de Gravel. Vi satte upp räckviddskampanjer för att öka medvetenheten kring Ljusgårdas hållbara salladspåsar och för att nå ut till så många personer som möjligt i Sverige. På knappt ett år har annonserna visats över 13 000 000 gånger!
Vi anlitade Gravel som en förlängd arm till marknadsavdelningen för att öka Ljusgårdas varumärkeskännedom genom annonsering på sociala medier. Vi är nöjda med vårt samarbete med Gravel och glada för den ökade räckvidden som även på sikt är tänkt att öka försäljningen i butik!
Maria HillerströmMarknadsansvarig på Ljusgårda
Om Ljusgårda
Ljusgårda odlar svensk sallad med gott samvete, hela året runt. När Ljusgårda ville ha hjälp med att skapa varumärkeskännedom så anlitade de Gravel. Vi satte upp räckviddskampanjer för att öka medvetenheten kring Ljusgårdas hållbara salladspåsar och för att nå ut till så många personer som möjligt i Sverige. På knappt ett år har annonserna visats över 13 000 000 gånger!
Vi anlitade Gravel som en förlängd arm till marknadsavdelningen för att öka Ljusgårdas varumärkeskännedom genom annonsering på sociala medier. Vi är nöjda med vårt samarbete med Gravel och glada för den ökade räckvidden som även på sikt är tänkt att öka försäljningen i butik!
Maria HillerströmMarknadsansvarig på Ljusgårda
Målsättning > strategi
MÅL: ÖKA LJUSGÅRDAS VARUMÄRKESKÄNNEDOM
> STRATEGI: Annonser riktade endast till personer i svenska städer och områden där Ljusgårdas produkter säljs.
MÅL: CPM på max 20 KR
> STRATEGI: Optimering och A/B testing av målgrupper och annonser med olika innehåll och format.
Resultat
CPM (livstid):
18KR
Räckvidd:
1,194,223
VISNINGAR:
13,355,855