Så lyckades LEWA få in
3884ST
Köp på webbplats
Om LEWA Of Sweden
LEWA Of Sweden är ett nytt varumärke som anlitade Gravel för att få hjälp att öka försäljningen på hemsidan. Med hjälp av Facebookannonsering kunde LEWA snabbt få upp försäljningen och även få återkommande kunder genom både prospektering och retargeting. Resultatet blev 3884 st konverteringar på webbplatsen.
Gravel är en väldigt uppskattad leverantör. Vi lägger stora resurser på att få ut en helt ny produkt på flera olika marknader, både online samt ute i DVH & SVH. Gravels kompetens inom Facebook-annonsering hjälper oss inte bara med att driva en lönsam onlineaffär, utan fungerar även som ett viktigt verktyg för att stötta våra återförsäljare över hela landet.
Christian BauerFörsäljningschef på LEWA Of Sweden
Om LEWA Of Sweden
LEWA Of Sweden är ett nytt varumärke som anlitade Gravel för att få hjälp att öka försäljningen på hemsidan. Med hjälp av Facebookannonsering kunde LEWA snabbt få upp försäljningen och även få återkommande kunder genom både prospektering och retargeting. Resultatet blev 3884 st konverteringar på webbplatsen.
Gravel är en väldigt uppskattad leverantör. Vi lägger stora resurser på att få ut en helt ny produkt på flera olika marknader, både online samt ute i DVH & SVH. Gravels kompetens inom Facebook-annonsering hjälper oss inte bara med att driva en lönsam onlineaffär, utan fungerar även som ett viktigt verktyg för att stötta våra återförsäljare över hela landet.
Christian BauerFörsäljningschef på LEWA Of Sweden
Målsättning > strategi
MÅL: ÖKA FÖRSÄLJNINGEN AV LEWAS PRODUKTER
> STRATEGI: Annonser riktade till personer i Sverige med intressen inom hälsa, kosttillskott, m.m. samt mot lookalikes och retargeting på besökare på sociala medier och hemsida.
MÅL: Öka varumärkeskännedomen om LEWA
> STRATEGI: Annonser med röd tråd enligt LEWAs grafiska profil och tone of voice.
MÅL: Öka antalet återkommande kunder
> STRATEGI: Annonser riktade till de som genomfört köp.
Resultat
Antal köp:
3884
Kostnad per köp:
90KR
Visningar:
3,962,150