Så lyckades LEWA få in

3884ST

Köp på webbplats

Om LEWA Of Sweden

LEWA Of Sweden är ett nytt varumärke som anlitade Gravel för att få hjälp att öka försäljningen på hemsidan. Med hjälp av Facebookannonsering kunde LEWA snabbt få upp försäljningen och även få återkommande kunder genom både prospektering och retargeting. Resultatet blev 3884 st konverteringar på webbplatsen.

Gravel är en väldigt uppskattad leverantör. Vi lägger stora resurser på att få ut en helt ny produkt på flera olika marknader, både online samt ute i DVH & SVH. Gravels kompetens inom Facebook-annonsering hjälper oss inte bara med att driva en lönsam onlineaffär, utan fungerar även som ett viktigt verktyg för att stötta våra återförsäljare över hela landet.

Christian BauerFörsäljningschef på LEWA Of Sweden

Om LEWA Of Sweden

LEWA Of Sweden är ett nytt varumärke som anlitade Gravel för att få hjälp att öka försäljningen på hemsidan. Med hjälp av Facebookannonsering kunde LEWA snabbt få upp försäljningen och även få återkommande kunder genom både prospektering och retargeting. Resultatet blev 3884 st konverteringar på webbplatsen.

Gravel är en väldigt uppskattad leverantör. Vi lägger stora resurser på att få ut en helt ny produkt på flera olika marknader, både online samt ute i DVH & SVH. Gravels kompetens inom Facebook-annonsering hjälper oss inte bara med att driva en lönsam onlineaffär, utan fungerar även som ett viktigt verktyg för att stötta våra återförsäljare över hela landet.

Christian BauerFörsäljningschef på LEWA Of Sweden

Målsättning > strategi


MÅL: ÖKA FÖRSÄLJNINGEN AV LEWAS PRODUKTER

> STRATEGI: Annonser riktade till personer i Sverige med intressen inom hälsa, kosttillskott, m.m. samt mot lookalikes och retargeting på besökare på sociala medier och hemsida.


MÅL: Öka varumärkeskännedomen om LEWA

> STRATEGI: Annonser med röd tråd enligt LEWAs grafiska profil och tone of voice. 


MÅL: Öka antalet återkommande kunder

> STRATEGI: Annonser riktade till de som genomfört köp.


Resultat

Antal köp:

3884

Kostnad per köp:

90KR

Visningar:

3,962,150