HappyPancake ökade antalet nya medlemmar med
942%
Om HappyPancake
HappyPancake är en av Sveriges största dejtingsajter som strävar mot att erbjuda både gratis och säker nätdejting. När de ville öka konverteringen av nya medlemmar via sociala medier anlitade de Gravel för annonsering och optimering. Annonserna utformades med humor, hög igenkänningsfaktor och glimten i ögat vilket verkligen gått hem hos målgruppen. Efter endast 6 månaders annonsering lyckades Gravel öka antalet nya medlemmar med 942%!
Vi har varit väldigt nöjda med samarbetet med Gravel. De är lyhörda och lättjobbade och har verkligen förstått vårt varumärke och affär.
Jonas ErikssonMarknadschef på Happy Pancake
Om HappyPancake
HappyPancake är en av Sveriges största dejtingsajter som strävar mot att erbjuda både gratis och säker nätdejting. När de ville öka konverteringen av nya medlemmar via sociala medier anlitade de Gravel för annonsering och optimering. Annonserna utformades med humor, hög igenkänningsfaktor och glimten i ögat vilket verkligen gått hem hos målgruppen. Efter endast 6 månaders annonsering lyckades Gravel öka antalet nya medlemmar med 942%!
Vi har varit väldigt nöjda med samarbetet med Gravel. De är lyhörda och lättjobbade och har verkligen förstått vårt varumärke och affär.
Jonas ErikssonMarknadschef på Happy Pancake
Målsättning > strategi
MÅL: KONVERTERA NYA MEDLEMMAR
> STRATEGI: Annonser riktade endast mot lookalikes och utesluta existerande medlemmar från målgruppen
MÅL: Skapa en röd tråd för HappyPancakes annonsering på Facebook
> STRATEGI: Humoristiska annonser med hög igenkänning och kontinuerliga uppdateringar
MÅL: Max 100 kr per ny medlem
> STRATEGI: Optimering och A/B testing av annonser endast mot singlar
Resultat
Nya medlemmar:
942%
Kostnad per ny medlem minskade med:
-41%
Kostnaden per ny medlem:
59KR