Så lyckades Eukanuba och Ever Clean med sin insamling till Rosa Bandet

Om Eukanuba

I samband med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj fick Gravel i uppgift att ta fram en strategi för att lyfta frågan om cancerforskning via varumärkena Ever Clean och Eukanuba. Syftet med kampanjen var att sprida kunskap om cancerprevention, bröstcancer och att driva en insamling. Detta gjordes genom att lyfta frågan om cancer på ett sätt som passar varumärkenas och Cancerfondens tonalitet och med fokus på träning och fysisk aktivitet, som minskar risken att få cancer.

Rosa Bandet är en av våra största och viktigaste kampanjer och med Gravels hjälp så fick kampanjen riktigt bra spridning i våra sociala kanaler. Roligt att se det genuina engagemang hos våra följare. Tillsammans gjorde vi skillnad!

Frida AhlströmMarketing and Project Manager på Tree of Pets

Om Eukanuba

I samband med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj fick Gravel i uppgift att ta fram en strategi för att lyfta frågan om cancerforskning via varumärkena Ever Clean och Eukanuba. Syftet med kampanjen var att sprida kunskap om cancerprevention, bröstcancer och att driva en insamling. Detta gjordes genom att lyfta frågan om cancer på ett sätt som passar varumärkenas och Cancerfondens tonalitet och med fokus på träning och fysisk aktivitet, som minskar risken att få cancer.

Rosa Bandet är en av våra största och viktigaste kampanjer och med Gravels hjälp så fick kampanjen riktigt bra spridning i våra sociala kanaler. Roligt att se det genuina engagemang hos våra följare. Tillsammans gjorde vi skillnad!

Frida AhlströmMarketing and Project Manager på Tree of Pets

Målsättning > strategi


MÅL: Driva insamling till Rosa Bandet och Cancerfonden

> STRATEGI: Annonsering i sociala medier för en Swish-kampanj


MÅL: Försäljning av Rosa Bandet-produkter i butik

> STRATEGI: Kombinera online med offline genom annonser och tävlingar i sociala medier som lockar till butik


MÅL: Informera om varumärkenas stöd till Cancerfonden

> STRATEGI: Kommunikation kring cancerforskning samt cancerprevention


MÅL: Enhetlig tonalitet och bildspråk

> STRATEGI: Direkt koppling till Rosa Bandet i allt publicerat material under oktober


MÅL: Få kunder att engagera sig i frågan om cancerforskning

> STRATEGI: Tävlingar i sociala medier och implementering av en gemensam hashtag


Resultat

447.586kr

samlades in

500000

Unika personer

1000000

visningar