51%
fler sålda biljetter än estimerat
Om Acadermia
Gravel fick för andra året i rad i uppdrag att marknadsföra Sveriges största skönhetsmässa, Acadermia, i sociala medier. Syftet med kampanjen var att bygga upp en kännedom inför mässan, skapa engagemang hos målgruppen med det slutgiltiga målet; driva biljettförsäljning. Gravel lyckades nå målet med 34% lägre kostnad än estimerat.
Att jobba med Gravel är inga konstigheter. De är snabba på återkoppling och det är enkelt, rakt och tydligt. Finfin uppföljning i form av en presentation som är presentabel mot tredje part.
Catarina Pap de PestényVD och grundare på Acadermia
Om Acadermia
Gravel fick för andra året i rad i uppdrag att marknadsföra Sveriges största skönhetsmässa, Acadermia, i sociala medier. Syftet med kampanjen var att bygga upp en kännedom inför mässan, skapa engagemang hos målgruppen med det slutgiltiga målet; driva biljettförsäljning. Gravel lyckades nå målet med 34% lägre kostnad än estimerat.
Att jobba med Gravel är inga konstigheter. De är snabba på återkoppling och det är enkelt, rakt och tydligt. Finfin uppföljning i form av en presentation som är presentabel mot tredje part.
Catarina Pap de PestényVD och grundare på Acadermia
Målsättning > strategi
MÅL: DRIVA BILJETTFÖRSÄLJNING TILL MÄSSAN
> STRATEGI: Kampanjer på Facebook och Instagram. Implementering av spårning och definition av kampanjmål.
MÅL: Biljettförsäljning i god tid inför mässan
> STRATEGI: Framtagande av “Först till kvarn” erbjudande.
MÅL: Skapa större varumärkeskännedom
> STRATEGI: Videoannons och retargeting.
Resultat
Interaktioner:
40,000
Antal köp:
+51%
Kostnad per köp:
-34%