51%

fler sålda biljetter än estimerat

Om Acadermia

Gravel fick för andra året i rad i uppdrag att marknadsföra Sveriges största skönhetsmässa, Acadermia, i sociala medier. Syftet med kampanjen var att bygga upp en kännedom inför mässan, skapa engagemang hos målgruppen med det slutgiltiga målet; driva biljettförsäljning. Gravel lyckades nå målet med 34% lägre kostnad än estimerat.

Att jobba med Gravel är inga konstigheter. De är snabba på återkoppling och det är enkelt, rakt och tydligt. Finfin uppföljning i form av en presentation som är presentabel mot tredje part.

Catarina Pap de PestényVD och grundare på Acadermia

Om Acadermia

Gravel fick för andra året i rad i uppdrag att marknadsföra Sveriges största skönhetsmässa, Acadermia, i sociala medier. Syftet med kampanjen var att bygga upp en kännedom inför mässan, skapa engagemang hos målgruppen med det slutgiltiga målet; driva biljettförsäljning. Gravel lyckades nå målet med 34% lägre kostnad än estimerat.

Att jobba med Gravel är inga konstigheter. De är snabba på återkoppling och det är enkelt, rakt och tydligt. Finfin uppföljning i form av en presentation som är presentabel mot tredje part.

Catarina Pap de PestényVD och grundare på Acadermia

Målsättning > strategi


MÅL: DRIVA BILJETTFÖRSÄLJNING TILL MÄSSAN

> STRATEGI: Kampanjer på Facebook och Instagram. Implementering av spårning och definition av kampanjmål.


MÅL: Biljettförsäljning i god tid inför mässan

> STRATEGI: Framtagande av “Först till kvarn” erbjudande.


MÅL: Skapa större varumärkeskännedom

> STRATEGI: Videoannons och retargeting.


Resultat

Interaktioner:

40,000

Antal köp:

+51%

Kostnad per köp:

-34%