23 June, 2021

Gravel är numera en verifierad Facebook Marketing Partner!


Vi närmar oss midsommar och även semestertider. Vi summerar Q1 och Q2 2021 som två fantastiska kvartal, på sina egna sätt. Q1 började något tuffare, vi fann nya vägar att gå och under Q2 har vi hämtat hem både mål och budget och kvalificerat oss som Facebook Marketing Partner.

Året ser mycket ljust ut och även om sommar och semester lockar, är vi alla mycket motiverade att fortsätta leverera goda resultat och samarbeten tillsammans med våra kunder. 

Som nischad sociala medier byrå och nyligen verifierad Facebook Marketing Partner känner vi oss otroligt peppade och tacksamma. Detta är ett partnerskap som endast utvalda byråer med expertkunskap inom optimering, resultat och tillväxt kan bli en del av, och det är ovanligt att en mindre byrå i vår storlek, klarar av de hårda kraven som Facebook har på sina partners. 


Vad innebär ett partnerskap?

Ett partnerskap innebär att Facebook rekommenderar Gravel som byrå för att stötta företag med annonsering på deras plattformar. Det innebär även att vi på Gravel har tillgång till en stor mängd förmåner och verktyg, nära till hands i vårt dagliga arbete, för att driva ytterligare framgång och resultat i våra uppdrag för kund.

” Det känns helt fantastiskt roligt. Vi ser detta som ett kvitto från Facebook på att vårt hårda arbete, våra metoder och arbetssätt bringar framgång och tillväxt för våra kunder. Partnerskapet betyder mycket för oss och är självklart en bra möjlighet för våra kunder! “

– Julia Wrede, VD & Grundare

Gravel-GravelSweden-socialamedier

Vad finns det för krav för att bli Facebook Marketing Partner?

För att bli Facebook Marketing Partner ställs mycket höga krav och med verifieringen kommer en rad fördelar som gynnar oss och arbetet vi gör för våra kunder, bland annat:

  • Vi får effektivare access till Facebook Support
  • Tillgång till flera resurser och verktyg
  • Utbildningar
  • Evenemang
  • Exponering

Nedan delar vi ett par fantastiska bedrifter som vi åstadkommit för våra kunder under senaste halvåret. 

  • Under de första två veckor med en helt ny kund fick vi in 480 st köp och en låg på en ROAS om 4,89 med en spend på drygt 25 000 kr.
  • Under en månad i början av året nådde vi 977 764 visningar till ett CPM på bara 15 kr. Budgeten som spenderades under månaden var 15 000 kr.
  • På en vecka spenderade vi åt kund en budget om 26 239 kr och levererade med det 327 st köp och en ROAS på 6,45.
  • På en vecka och en spend om 1 105 kr fick vi in 9 köp och nådde med det en ROAS på 5,69.

“ Sist men inte minst vill vi önska er alla en riktigt fin midsommar, sommar och semester. Se till att ladda batterierna, koppla av och stäng av under din lediga tid så får du den återhämtning som kroppen behöver för att kunna ta dig an hösten med stormsteg.”

-Julia Wrede, VD & Grundare

Gravelsweden-midsummer
Vill du veta mer om hur vi arbetar med annonsering i sociala medier?
Skicka ett meddelande till
hej@gravel.se

Psst… Nedan finner ni snabblänkar till våra mest gillade blogginlägg som du kan läsa över sommaren. Bloggen går på semester och är tillbaka den 11 augusti igen. Ha det bäst!


KPI:er och begrepp
Grundläggande begrepp och KPI:er i sociala medier

Konkreta tips och guider

Konkreta tips på hur du blir Instagram expert!
Genomgång av kundresan och säljtratten för ökad konvertering
Lyckas med din contentplanering och engagerande innehåll
Boosta din LinkedIN profil
Boosta din Instagram profil

Bygg en grundkunskap

Intro Social media management
Intro till sociala medier annonsering

Fördjupa dig
Fördjupa dina kunskaper inom annonsering
Fördjupa dina kunskaper inom social media management

Om Gravel

Vilka är Gravel?
Hur ser ett samarbete med Gravel ut?
Hur väljer man sociala medier byrå?
Bli en del av teamet på Gravel
Intresserad av praktik på Gravel


Skrivet av Emelie Ågren, Brand Manager & Julia Wrede, VD och Grundare

divider-image

Jag har läst och godkänner Gravels Integritetspolicy