HappyPancake ökade antalet nya medlemmar med

942%

Om HappyPancake

HappyPancake är en av Sveriges största dejtingsajter som strävar mot att erbjuda både gratis och säker nätdejting. När de ville öka konverteringen av nya medlemmar via sociala medier anlitade de Gravel för annonsering och optimering. Annonserna utformades med humor, hög igenkänningsfaktor och glimten i ögat vilket verkligen gått hem hos målgruppen. Efter endast 6 månaders annonsering lyckades Gravel öka antalet nya medlemmar med 942%!

Vi har varit väldigt nöjda med samarbetet med Gravel. De är lyhörda och lättjobbade och har verkligen förstått vårt varumärke och affär.

Jonas ErikssonMarknadschef på Happy Pancake

Om HappyPancake

HappyPancake är en av Sveriges största dejtingsajter som strävar mot att erbjuda både gratis och säker nätdejting. När de ville öka konverteringen av nya medlemmar via sociala medier anlitade de Gravel för annonsering och optimering. Annonserna utformades med humor, hög igenkänningsfaktor och glimten i ögat vilket verkligen gått hem hos målgruppen. Efter endast 6 månaders annonsering lyckades Gravel öka antalet nya medlemmar med 942%!

Vi har varit väldigt nöjda med samarbetet med Gravel. De är lyhörda och lättjobbade och har verkligen förstått vårt varumärke och affär.

Jonas ErikssonMarknadschef på Happy Pancake

Målsättning > strategi


MÅL: KONVERTERA NYA MEDLEMMAR

> STRATEGI: Annonser riktade endast mot lookalikes och utesluta existerande medlemmar från målgruppen


MÅL: Skapa en röd tråd för HappyPancakes annonsering på Facebook

> STRATEGI: Humoristiska annonser med hög igenkänning och kontinuerliga uppdateringar


MÅL: Max 100 kr per ny medlem

> STRATEGI: Optimering och A/B testing av annonser endast mot singlar


Resultat

Nya medlemmar:

942%

Kostnad per ny medlem minskade med:

-41%

Kostnaden per ny medlem:

59KR