186% ökad köpvolym för Shieldmaid

Shieldmaid är ett svenskt smyckesmärke som präglas av stilren nordisk design med budskapet att våga tro på sig själv och följa sina drömmar. Shieldmaid ville hitta en ny säljkanal och börja mäta sin annonsering istället för att enbart satsa på PR och traditionella medier. Shieldmaid anlitade Gravel för att sköta den digitala annonseringen. Efter ett par veckors annonsering kom Gravel med idén att skapa ett tidsbegränsat erbjudande för att öka försäljningen. Efter två veckors kampanjperiod hade försäljningen ökat med 186%!

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Konvertera nya kunder

Annonser riktade endast mot lookalikes och utesluta existerande kunddatabas från målgruppen

Mäta annonseringens utfall

Implementering av pixel

Öka ROI

Optimering och call to action

Sprida Shieldmaids vision

Inspirerande copy med storytelling

Öka köpvolymen

Tidsbegränsat erbjudande för att få kunder att agera snabbt

    RESULTAT

    Då Shieldmaid inte hade siffror från tidigare Facebookannonsering att jämföra med så ställde Gravel den första periodens siffror mot resultatet från den andra perioden då kampanjen var aktiv.

  • Köpvolymen ökade med 186%
  • Kostnaden per köp minskade med 58%
  • ROI ökade med 203%

Anna Odebäck
Grundare och Designer Shieldmaid

“Jag är supernöjd med det arbete som Gravel gör för Shieldmaid. De är lyhörda för våra behov, kunniga inom sitt område och väldigt resultatinriktade. Samarbetet med Gravel har verkligen lyft vår digitala marknadsföring och försäljning till en helt ny nivå.”

KONTAKT

divider-image

Träffa oss idag!

Jag har läst och godkänner Gravels Integritetspolicy