19 OOO klick till Pilot Nordics landningssida på Facebook

Gravel fick i uppdrag att lyfta Pilots 10-årsfirande av den suddbara pennan FriXion och driva kampanjen “Back to School” i Sverige, Finland och Danmark. Målet var att locka besökare till återförsäljare då Pilot Nordic inte har någon egen butik eller webbshop. Gravel byggde därför en mobilanpassad landningssida på Pilot Nordics Facebooksida där man kunde läsa mer om kampanjen och hitta närmaste återförsäljare. Kampanjen genererade över 19 000 länkklick och nådde över 700 000 i unik räckvidd.

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Sprida kampanjen Back To School till relevanta målgrupper

Kombinera bra innehåll med data om målgruppen

Nå nya potentiella kunder

Målgruppssegmentering, A/B testing och lookalikes av befintliga kunder

Driva trafik till en så låg kostnad per klick som möjligt

Analys av annonsernas utfall och optimering

Locka potentiella kunder att besöka återförsäljare

Utveckling av landningssida på Facebook med infographics, videos och interaktiv kartfunktion för närmaste återförsäljare

    RESULTAT

  • 19 000 klick till landningssidan
  • Över 700 000 i unik räckvidd
  • Över 5 miljoner visningar

Sammanfattning

Genom att kombinera innehåll baserat på data om såväl befintliga kunder som hos nya potentiella, nåddes enbart relevanta användare med ett genuint intresse för Pilot Nordics produkter. En landningssida utvecklades som en undersida på Facebook med målet att användaren enkelt skulle kunna hitta information om sin närmaste återförsäljare, utan att behöva öppna en webbläsare och lämna Facebookappen. Då trafikkostnaden påverkas positivt när en användare stannar på Facebook, gav detta en låg CPC, en hög CTR och volymen av klick maximerades!

KONTAKT

divider-image

Träffa oss idag!

Jag har läst och godkänner Gravels Integritetspolicy