Så ökade Mille Notti sin ROI med 364%

Mille Notti är ett svenskt familjeföretag som erbjuder högkvalitativa sov- och badrumsprodukter. Mille Notti ville hitta en helt ny försäljningskanal och kunna börja mäta sin annonsering istället för att arbeta med traditionell marknadsföring. Därför anlitades Gravel och efter sex månaders samarbete sänktes kostnaden per köp med 73% och ROI:n höjdes med hela 364%!

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Hitta en ny säljkanal

Uppstart av annonsering på Facebook

Mätbar annonsering

Implementering av spårning

Samla in data om målgruppen

Inledande videoannons

Direktkonvertering

Retargeting mot de som tittat på videoannonsen

Högsta möjliga och lönsamma ROI

Optimering, A/B testing och lookalikes

    RESULTAT

    Då Mille Notti inte haft siffror från tidigare Facebookannonsering att jämföra med så ställde Gravel den första månadens siffror mot hur annonseringen såg ut efter sex månaders samarbete.

  • ROI höjdes med 364%
  • 7 gånger pengarna i avkastning
  • Ordervärdet ökade med 877%
  • Antalet köp ökade med 700%
  • Kostnader per köp minskade med 73%

KONTAKT

divider-image

Träffa oss idag!

Jag har läst och godkänner Gravels Integritetspolicy