

Så ökade Mille Notti sin ROI med 364%
Mille Notti är ett svenskt familjeföretag som erbjuder högkvalitativa sov- och badrumsprodukter. Mille Notti ville hitta en helt ny försäljningskanal och kunna börja mäta sin annonsering istället för att arbeta med traditionell marknadsföring. Därför anlitades Gravel och efter sex månaders samarbete sänktes kostnaden per köp med 73% och ROI:n höjdes med hela 364%!
MÅLSÄTTNING
STRATEGI
Hitta en ny säljkanal
Uppstart av annonsering på Facebook
Mätbar annonsering
Implementering av spårning
Samla in data om målgruppen
Inledande videoannons
Direktkonvertering
Retargeting mot de som tittat på videoannonsen
Högsta möjliga och lönsamma ROI
Optimering, A/B testing och lookalikes

- ROI höjdes med 364%
- 7 gånger pengarna i avkastning
- Ordervärdet ökade med 877%
- Antalet köp ökade med 700%
- Kostnader per köp minskade med 73%
RESULTAT
Då Mille Notti inte haft siffror från tidigare Facebookannonsering att jämföra med så ställde Gravel den första månadens siffror mot hur annonseringen såg ut efter sex månaders samarbete.
KONTAKT
Träffa oss idag!