Så ökade HappyPancake antalet nya medlemmar med 942%

HappyPancake är en av Sveriges största dejtingsajter som strävar mot att erbjuda både gratis och säker nätdejting. När de ville öka konverteringen av nya medlemmar via sociala medier anlitade de Gravel för annonsering och optimering. Annonserna utformades med humor, hög igenkänningsfaktor och glimten i ögat vilket verkligen gått hem hos målgruppen. Efter endast 6 månaders annonsering lyckades Gravel öka antalet nya medlemmar med 942%!

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Konvertera nya medlemmar

Annonser riktade endast mot lookalikes och utesluta existerande medlemmar från målgruppen

Skapa en röd tråd för HappyPancakes annonsering på Facebook

Humoristiska annonser med hög igenkänning och kontinuerliga uppdateringar

Max 100 kr per ny medlem

Optimering och A/B testing av annonser endast mot singlar

    RESULTAT

  • Kostnaden per ny medlem sänktes med 71% gentemot målet
  • Antalet nya medlemmar ökade med 942% från månad 1 till månad 6
  • Antalet nya medlemmar ökade med 942% från månad 1 till månad 6

Jonas Eriksson Marknadschef på HappyPancake

“Vi har varit väldigt nöjda med samarbetet med Gravel. De är lyhörda och lättjobbade och har verkligen förstått vårt varumärke och affär ”

KONTAKTA OSS

divider-image

Träffa oss idag!

Jag har läst och godkänner Gravels Integritetspolicy