

Så lyckades Eukanuba och Ever Clean med sin insamling till Rosa Bandet
I samband med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj fick Gravel i uppgift att ta fram en strategi för att lyfta frågan om cancerforskning via varumärkena Ever Clean och Eukanuba. Syftet med kampanjen var att sprida kunskap om cancerprevention, bröstcancer och att driva en insamling. Detta gjordes genom att lyfta frågan om cancer på ett sätt som passar varumärkenas och Cancerfondens tonalitet och med fokus på träning och fysisk aktivitet, som minskar risken att få cancer.
MÅLSÄTTNING
STRATEGI
Driva insamling till Rosa Bandet och Cancerfonden
Annonsering i sociala medier för en Swish-kampanj
Försäljning av Rosa Bandet-produkter i butik
Kombinera online med offline genom annonser och tävlingar i sociala medier som lockar till butik
Informera om varumärkenas stöd till Cancerfonden
Kommunikation kring cancerforskning samt cancerprevention
Enhetlig tonalitet och bildspråk
Direkt koppling till Rosa Bandet i allt publicerat material under oktober
Få kunder att engagera sig i frågan om cancerforskning
Tävlingar i sociala medier och implementering av en gemensam hashtag

- Ever Clean och Eukanuba skänkte tillsammans 447 586 kr till Rosa Bandet
- Över 500 000 unika personer nåddes av kampanjen
- Kampanjen fick över 1 miljoner visningar hos den valda målgruppen
- Totalt 10 000 interaktioner på annonserna
RESULTAT
Frida Ahlström
Marketing and Project Manager på Tree of Pets
“Rosa Bandet är en av våra största och viktigaste kampanjer och med Gravels hjälp så fick kampanjen riktigt bra spridning i våra sociala kanaler. Roligt att se det genuina engagemang hos våra följare. Tillsammans gjorde vi skillnad!”
KONTAKT
Träffa oss idag!