Så lyckades Eukanuba och Ever Clean med sin insamling till Rosa Bandet

I samband med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj fick Gravel i uppgift att ta fram en strategi för att lyfta frågan om cancerforskning via varumärkena Ever Clean och Eukanuba. Syftet med kampanjen var att sprida kunskap om cancerprevention, bröstcancer och att driva en insamling. Detta gjordes genom att lyfta frågan om cancer på ett sätt som passar varumärkenas och Cancerfondens tonalitet och med fokus på träning och fysisk aktivitet, som minskar risken att få cancer.

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Driva insamling till Rosa Bandet och Cancerfonden

Annonsering i sociala medier för en Swish-kampanj

Försäljning av Rosa Bandet-produkter i butik

Kombinera online med offline genom annonser och tävlingar i sociala medier som lockar till butik

Informera om varumärkenas stöd till Cancerfonden

Kommunikation kring cancerforskning samt cancerprevention

Enhetlig tonalitet och bildspråk

Direkt koppling till Rosa Bandet i allt publicerat material under oktober

Få kunder att engagera sig i frågan om cancerforskning

Tävlingar i sociala medier och implementering av en gemensam hashtag

    RESULTAT

  • Ever Clean och Eukanuba skänkte tillsammans 447 586 kr till Rosa Bandet
  • Över 500 000 unika personer nåddes av kampanjen
  • Kampanjen fick över 1 miljoner visningar hos den valda målgruppen
  • Totalt 10 000 interaktioner på annonserna

Frida Ahlström
Marketing and Project Manager på Tree of Pets

“Rosa Bandet är en av våra största och viktigaste kampanjer och med Gravels hjälp så fick kampanjen riktigt bra spridning i våra sociala kanaler. Roligt att se det genuina engagemang hos våra följare. Tillsammans gjorde vi skillnad!”

KONTAKT

divider-image

Träffa oss idag!

Jag har läst och godkänner Gravels Integritetspolicy