Så halverade Belissas sin CPO på sociala medier

Belissas är en svensk e-handel som erbjuder olika former av tandblekning för hemmabruk. Gravel fick i uppgift att öka försäljningen via annonsering på sociala medier, något som Belissas inte jobbat med tidigare. Efter endast fyra månaders arbete hade Gravel ökat köpvolymen med hela 97%!

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Optimera för bästa möjliga CPO

Riktade annonser baserat på data om målgruppens intressen, köpbeteenden samt lookalikes av befintliga kunder

Öka konverteringen

Tidsbegränsade erbjudanden för att få kunder att agera snabbt

Mäta annonseringens utfall

Implementering av pixel

    RESULTAT

    Då Belissas inte haft siffror från tidigare Facebookannonsering att jämföra med så ställde Gravel den första månadens siffror mot hur annonseringen såg ut efter fyra månaders samarbete.

  • ROI höjdes med 98%
  • Antalet köp ökade med 97%
  • Kostnaden per köp sänktes med 54%
  • Snittordervärdet ökade med 78%

Annie Dickenson
Grundare och VD Belissas

“Att arbeta med Gravel har varit en framgångssaga. Höjd försäljning genom arbete som jag varken behövt tillföra för mycket eller varit utan kontroll. Medan jag har lagt min tid på andra delar i verksamheten har Gravel hjälpt Belissas växa. Professionella och kunniga kvinnor som vi kommer att arbeta med en lång tid framöver.”

KONTAKT

divider-image

Träffa oss idag!

Jag har läst och godkänner Gravels Integritetspolicy