

51% fler sålda biljetter än estimerat till Acadermia
Gravel fick för andra året i rad i uppdrag att marknadsföra Sveriges största skönhetsmässa, Acadermia, i sociala medier. Syftet med kampanjen var att bygga upp en kännedom inför mässan, skapa engagemang hos målgruppen med det slutgiltiga målet; driva biljettförsäljning. Gravel lyckades nå målet med 34% lägre kostnad än estimerat.
MÅLSÄTTNING
STRATEGI
Driva biljettförsäljning till mässan
Annonsering på Facebook och Instagram
Biljettförsäljning i god tid inför mässan
Framtagande av “Först till kvarn” erbjudande
Skapa varumärkeskännedom
Videoannons och retargeting
Mäta annonseringens utfall
Implementering av spårning och definition av kampanjmål

- 51% fler sålda biljetter än estimerat
- Över 40 000 interaktioner med annonserna
- 34% lägre kostnad per köp än estimerat
RESULTAT
Catarina Pap de Pestény
VD & Grundare, Acadermia
“Att jobba med Gravel är inga konstigheter. De är snabba på återkoppling och det är enkelt, rakt och tydligt. Finfin uppföljning i form av en presentation som är presentabel mot tredje part.”
KONTAKT
Träffa oss idag!