51% fler sålda biljetter än estimerat till Acadermia

Gravel fick för andra året i rad i uppdrag att marknadsföra Sveriges största skönhetsmässa, Acadermia, i sociala medier. Syftet med kampanjen var att bygga upp en kännedom inför mässan, skapa engagemang hos målgruppen med det slutgiltiga målet; driva biljettförsäljning. Gravel lyckades nå målet med 34% lägre kostnad än estimerat.

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Driva biljettförsäljning till mässan

Annonsering på Facebook och Instagram

Biljettförsäljning i god tid inför mässan

Framtagande av “Först till kvarn” erbjudande

Skapa varumärkeskännedom

Videoannons och retargeting

Mäta annonseringens utfall

Implementering av spårning och definition av kampanjmål

    RESULTAT

  • 51% fler sålda biljetter än estimerat
  • Över 40 000 interaktioner med annonserna
  • 34% lägre kostnad per köp än estimerat

Catarina Pap de Pestény
VD & Grundare, Acadermia

“Att jobba med Gravel är inga konstigheter. De är snabba på återkoppling och det är enkelt, rakt och tydligt. Finfin uppföljning i form av en presentation som är presentabel mot tredje part.”

KONTAKT

divider-image

Träffa oss idag!

Jag har läst och godkänner Gravels Integritetspolicy