19 OOO klick till Pilot Nordics landningssida på Facebook

Gravel fick i uppdrag att lyfta Pilots 10-årsfirande av den suddbara pennan FriXion och driva kampanjen “Back to School” i Sverige, Finland och Danmark. Målet var att locka besökare till återförsäljare då Pilot Nordic inte har någon egen butik eller webbshop. Gravel byggde därför en mobilanpassad landningssida på Pilot Nordics Facebooksida där man kunde läsa mer om kampanjen och hitta närmaste återförsäljare. Kampanjen genererade över 19 000 länkklick och nådde över 700 000 i unik räckvidd. 

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Sprida kampanjen Back To School till relevanta målgrupper

>

Kombinera bra innehåll med data om målgruppen
Nå nya potentiella kunder

>

Målgruppssegmentering, A/B testing och lookalikes av befintliga kunder
Driva trafik till en så låg kostnad per klick som möjligt

>

Analys av annonsernas utfall och optimering
Locka potentiella kunder att besöka återförsäljare

>

Utveckling av landningssida på Facebook med infographics, videos och interaktiv kartfunktion för närmaste återförsäljare

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Sprida kampanjen Back To School till relevanta målgrupper

>

Kombinera bra innehåll med data om målgruppen
Nå nya potentiella kunder

>

Målgruppssegmentering, A/B testing och lookalikes av befintliga kunder
Driva trafik till en så låg kostnad per klick som möjligt

>

Analys av annonsernas utfall och optimering
Locka potentiella kunder att besöka återförsäljare

>

Utveckling av landningssida på Facebook med infographics, videos och interaktiv kartfunktion för närmaste återförsäljare
iPhone 6

RESULTAT

  • 19 000  klick till landningssidan

 

  • Över  700 000  i unik räckvidd

 

  • Över  5 miljoner  visningar

RESULTAT

  • 19 000  klick till landningssidan

 

  • Över  700 000  i unik räckvidd

 

  • Över  5 miljoner  visningar
iPhone 6

Sammanfattning

Genom att kombinera innehåll baserat på data om såväl befintliga kunder som hos nya potentiella, nåddes enbart relevanta användare med ett genuint intresse för Pilot Nordics produkter. En landningssida utvecklades som en undersida på Facebook med målet att användaren enkelt skulle kunna hitta information om sin närmaste återförsäljare, utan att behöva öppna en webbläsare och lämna Facebookappen. Då trafikkostnaden påverkas positivt när en användare stannar på Facebook, gav detta en låg CPC, en hög CTR och volymen av klick maximerades! 

KONTAKT

Träffa oss idag!

Jag har läst och godkänner Gravels Integritetspolicy

icon-next

FÖREGÅENDE CASE

icon-next

NÄSTA CASE

FÖLJ OSS

icon-facebook     icon-instagramicon-linkedin