Så ökade HappyPancake antalet nya medlemmar med 942% 

HappyPancake är en av Sveriges största dejtingsajter som strävar mot att erbjuda både gratis och säker nätdejting. När de ville öka konverteringen av nya medlemmar via sociala medier anlitade de Gravel för annonsering och optimering. Annonserna utformades med humor, hög igenkänningsfaktor och glimten i ögat vilket verkligen gått hem hos målgruppen. Efter endast 6 månaders annonsering lyckades Gravel öka antalet nya medlemmar med 942%!

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Konvertera nya medlemmar

>

Annonser riktade endast mot lookalikes och utesluta existerande medlemmar från målgruppen
Skapa en röd tråd för HappyPancakes annonsering på Facebook

>

Humoristiska annonser med hög igenkänning och kontinuerliga uppdateringar
Max 100 kr per ny medlem

>

Optimering och A/B testing av annonser endast mot singlar

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Konvertera nya medlemmar

>

Annonser riktade endast mot lookalikes och utesluta existerande medlemmar från målgruppen
Skapa en röd tråd för HappyPancakes annonsering på Facebook

>

Humoristiska annonser med hög igenkänning och kontinuerliga uppdateringar
Max 100 kr per ny medlem

>

Optimering och A/B testing av annonser endast mot singlar
iPhone 6

RESULTAT

  • Kostnaden per ny medlem sänktes med  71%  gentemot målet

 

  • Antalet nya medlemmar ökade med  942%  från månad 1 till månad 6 

RESULTAT

  • Kostnaden per ny medlem sänktes med  71%  gentemot målet

 

  • Antalet nya medlemmar ökade med  942%  från månad 1 till månad 6 
iPhone 6

Jonas Eriksson

Marknadschef på HappyPancake

Vi har varit väldigt nöjda med samarbetet med Gravel. De är lyhörda och lättjobbade och har verkligen förstått vårt varumärke och affär

KONTAKT

Träffa oss idag!

Jag har läst och godkänner Gravels Integritetspolicy

icon-next

FÖREGÅENDE CASE

icon-next

NÄSTA CASE

FÖLJ OSS

icon-facebook     icon-instagramicon-linkedin