Så fick Ever Clean en halv miljon interaktioner på sociala medier 

Det internationella och världsledande varumärket för kattsand, Ever Clean, skulle lansera sin nya produkt Fast Acting och ville samtidigt lyfta formulan Carbon Lock. Gravel fick i uppdrag att skapa kampanjer för att locka potentiella kunder till återförsäljare. För att kunna mäta utfall för vilka som köpt produkter i fysisk butik kopplades kampanjerna ihop med kundportalen Bonuscard.com. Resultatet med de bildsköna katterna nådde över 2 miljoner personer på Facebook. Kampanjen engagerade en halv miljon människor genom olika interaktioner på sociala medier. 

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Öka kännedom om Fast Acting och Carbon Lock

>

Annonsering i sociala medier
Utbildni ng av målgruppen om Fast Acting och Carbon Lock

>

Informativa landningssidor på Facebook
Bygga en lojal kundbas

>

Konvertering till kundportalen
Driva mätbar försäljning i fysiska butiker hos Ever Cleans återförsäljare

>

Målgruppsanpassad annonse ring kopplad till Bonuscard.com
Attrahera en yngre målgrupp

>

Riktad kommunikation om fördelarna med Fast Acting genom anpassad copywriting, bildmaterial och tonalitet
Driva engagemang hos potentiella kunder

>

Koncept för viralt content, interaktiva in lägg och tävlingar

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Öka kännedom om Fast Acting och Carbon Lock

>

Annonsering i sociala medier
Utbildni ng av målgruppen om Fast Acting och Carbon Lock

>

Informativa landningssidor på Facebook
Bygga en lojal kundbas

>

Konvertering till kundportalen
Driva mätbar försäljning i fysiska butiker hos Ever Cleans återförsäljare

>

Målgruppsanpassad annonse ring kopplad till Bonuscard.com
Attrahera en yngre målgrupp

>

Riktad kommunikation om fördelarna med Fast Acting genom anpassad copywriting, bildmaterial och tonalitet
Driva engagemang hos potentiella kunder

>

Koncept för viralt content, interaktiva in lägg och tävlingar
iPhone 6

RESULTAT

Efter kampanjen avslutades utnämndes Ever Clean Sverige Facebooksida till den sidan i Sverige med tredje högst engagemangsgrad enligt Smampion.” 

  • 500 000  interaktioner med annonserna

 

  • Över  2 miljoner  unika personer nåddes av kampanjen 

 

  • Kampanjen fick över  6 miljoner visningar hos den valda målgruppen 

 

  • Över  1000  nya följare i sociala medier 

 

  • Mer än  35 000  klick genererades från kampanjen 

 

  • 1400  nya värvade medlemmar till kundklubben 

 

  • Högre engagemang hos åldersgruppen  25 – 54 än åldersgruppen  55+, som tidigare varit den dominerande målgruppen 

 

  • Engagemangsgraden ökade markant från 28%  till  63%

RESULTAT

Efter kampanjen avslutades utnämndes Ever Clean Sverige Facebooksida till den sidan i Sverige med tredje högst engagemangsgrad enligt Smampion.” 

  • 500 000  interaktioner med annonserna

 

  • Över  2 miljoner  unika personer nåddes av kampanjen 

 

  • Kampanjen fick över  6 miljoner visningar hos den valda målgruppen 

 

  • Över  1000  nya följare i sociala medier 

 

  • Mer än  35 000  klick genererades från kampanjen 

 

  • 1400  nya värvade medlemmar till kundklubben 

 

  • Högre engagemang hos åldersgruppen  25 – 54 än åldersgruppen  55+, som tidigare varit den dominerande målgruppen 

 

  • Engagemangsgraden ökade markant från 28%  till  63%
iPhone 6

Frida Ahlström

Marknadschef på Tree of Pets 

Gravel har under projektperioden varit helt fantastiska. De har redovisat samtliga viktiga resultat och data på en ovärderlig detaljnivå som vi verkligen har kunnat dra både lärdom och nytta av. Förutom ett jättebra resultat av projektet så har samarbetet varit roligt och givande. Att jobba med Gravel är enkelt och kul!

KONTAKT

Träffa oss idag!

Jag har läst och godkänner Gravels Integritetspolicy

icon-next

FÖREGÅENDE CASE

icon-next

NÄSTA CASE

FÖLJ OSS

icon-facebook     icon-instagramicon-linkedin