Så lyckades Eukanuba och Ever Clean med sin insamling till Rosa Bandet

I samband med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj fick Gravel i uppgift att ta fram en strategi för att lyfta frågan om cancerforskning via varumärkena Ever Clean och Eukanuba. Syftet med kampanjen var att sprida kunskap om cancerprevention, bröstcancer och att driva en insamling. Detta gjordes genom att lyfta frågan om cancer på ett sätt som passar varumärkenas och Cancerfondens tonalitet och med fokus på träning och fysisk aktivitet, som minskar risken att få cancer.

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Driva insamling till Rosa Bandet och Cancerfonden

>

Annonsering i sociala medier för en Swish-kampanj
Försäljning av Rosa Bandet-produkter i butik

>

Kombinera online med offline genom annonser och tävlingar i sociala medier som lockar till butik
Informera om varumärkenas stöd till Cancerfonden

>

Kommunikation kring cancerforskning samt cancerprevention
Enhetlig tonalitet och bildspråk

>

Direkt koppling till Rosa Bandet i allt publicerat material under oktober
Få kunder att engagera sig i frågan om cancerforskning

>

Tävlingar i sociala medier och implementering av en gemensam hashtag

MÅLSÄTTNING

STRATEGI

Driva insamling till Rosa Bandet och Cancerfonden

>

Annonsering i sociala medier för en Swish-kampanj
Försäljning av Rosa Bandet-produkter i butik

>

Kombinera online med offline genom annonser och tävlingar i sociala medier som lockar till butik
Informera om varumärkenas stöd till Cancerfonden

>

Kommunikation kring cancerforskning samt cancerprevention
Enhetlig tonalitet och bildspråk

>

Direkt koppling till Rosa Bandet i allt publicerat material under oktober
Få kunder att engagera sig i frågan om cancerforskning

>

Tävlingar i sociala medier och implementering av en gemensam hashtag
iPhone 6

#evercleanrosabandet

#eukanubarosabandet

RESULTAT

  • Ever Clean och Eukanuba skänkte tillsammans  447 586 kr till Rosa Bandet

 

  • Över  500 000  unika personer nåddes av kampanjen 

 

  • Kampanjen fick över  1 miljoner visningar hos den valda målgruppen 

 

  • Totalt  10 000  interaktioner på annonserna

RESULTAT

  • Ever Clean och Eukanuba skänkte tillsammans  447 586 kr till Rosa Bandet

 

  • Över  500 000  unika personer nåddes av kampanjen 

 

  • Kampanjen fick över  1 miljoner visningar hos den valda målgruppen 

 

  • Totalt  10 000  interaktioner på annonserna
iPhone 6

#evercleanrosabandet

#eukanubarosabandet

Frida Ahlström

Marketing and Project Manager på Tree of Pets

Rosa Bandet är en av våra största och viktigaste kampanjer och med Gravels hjälp så fick kampanjen riktigt bra spridning i våra sociala kanaler. Roligt att se det genuina engagemang hos våra följare. Tillsammans gjorde vi skillnad!

KONTAKT

Träffa oss idag!

Jag har läst och godkänner Gravels Integritetspolicy

icon-next

FÖREGÅENDE CASE

icon-next

NÄSTA CASE

FÖLJ OSS

icon-facebook     icon-instagramicon-linkedin